Bij Euroflorist geloven we in de kracht van bloemen om mensen te verbinden en momenten van vreugde te creëren, ongeacht de afstand. Sinds het begin van onze reis hebben we ons ingezet op het helpen van mensen om hun gevoelens te uiten en banden te versterken met verse, prachtige bloemen.
Als één van Europa's toonaangevende en meest vertrouwde bloemen bezorgdiensten werken we trots samen met zowel getalenteerde lokale bloemisten als deskundige kwekers. Deze unieke samenwerking stelt ons in staat om de meest verse bloemen en de hoogste kwaliteit boeketten te garanderen, met zorg samengesteld om van elke levering iets bijzonders te maken.
Met miljoenen tevreden klanten en een missie om verwachtingen te overtreffen, bieden we zowel particulieren als bedrijven een eenvoudige, betrouwbare en kosteneffectieve manier om bloemen te versturen — of dat nu om de hoek is of aan de andere kant van de wereld. Door innovatie te combineren met onze passie voor bloemen maken we het gemakkelijk om het leven te vieren, groot of klein, met de tijdloze schoonheid van verse bloemen.
Bij Euroflorist is elke levering meer dan alleen bloemen—het is een verbinding, een glimlach en een herinnering in de maak.
1982 - Een nieuwe en effectievere manier van bloemen versturen is geboren
In 1982 begonnen Peter Jungbeck en Lars Hedberg een onderneming om de Zweedse bloemist te voorzien in een gemakkelijk en betrouwbaar bloemenordersysteem. Gezien zijn achtergrond in technologie, was het voor Peter Jungbeck mogelijk om een goed en stabiel platform te ontwikkelen voor de bloemisten.
De twee ondernemers investeren in het bedrijf, zijn continu in contact met bloemisten en bouwen het netwerk op tot een servicegericht bedrijf voor kwaliteitsleveringen. De basisprincipes van het bedrijf – een nauwe samenwerking met bloemisten gebaseerd op respect, vrije wil en creativiteit - zijn in het bedrijf nog steeds de belangrijkste waarden.
1984 - Internationaal netwerk & leveringen in het buitenland
In 1984 wordt Svensk Blomsterförmedling de Zweedse vertegenwoordiger van Teleflor International. Deze samenwerking opent de deuren voor wereldwijde leveringen. Zweedse bloemisten kunnen hun klanten sindsdien verblijden met leveringen van hier tot aan de andere kant van de wereld.
1988 - Uitbreiding naar Noorwegen & lancering van flowercards
Euroflorist levert nu wereldwijd en start in Noorwegen met het uitbreiden van het bloemistennetwerk. Hetzelfde jaar lanceert Euroflorist ook de flowercard. Deze cadeaubonnen zijn inmiddels razend populair en kunnen bij alle Euroflorist-bloemisten worden ingeruild. Sinds die tijd zijn al miljoenen mensen in heel Europa verblijd met zowel bloemen als cadeaubonnen.
1990 - Naamsverandering naar Euroflorist
Svensk Blomsterformedling fuseert met Blommografen en de bedrijven besluiten dat het tijd wordt voor een nieuwe naam. De nieuwe naam zou meteen duidelijk moeten maken waar het om gaat (bloemisten die alle mooie bloemen leveren). Uiteindelijk valt de keuze op Euroflorist.
1995 - Euroflorist als 1e bloemenverzendorganisatie online
Als de Universiteit van Lund in 1995 een seminar organiseert over het nieuwe fenomeen “internet” ziet Jungbeck al gauw mogelijkheden. Euroflorist lanceert haar webshop in augustus 1995 en hoort met deze ontwikkeling bij de eerste 100 bedrijven in de wereld die zich online vestigen. Vanaf het begin was het al mogelijk om met credit card te betalen, ondanks dat de transacties afgehandeld werden via een Schotse bank aangezien Zweedse banken het online fenomeen nog niet kenden.
In deze beginperiode ontving de webshop ongeveer 1 order per dag, maar dit aantal groeide snel. Nog steeds stijgt het aantal orders ieder jaar snel en wij zijn trots om na al die jaren nog steeds vooruitstrevend te zijn op het gebied van online ontwikkelingen. Op deze manier bieden wij u de beste winkelervaring met een goede service om snel, eenvoudig en veilig te kunnen bestellen.
Uitbreiding in Europa
In de jaren '90 breidt Euroflorist zich met sprongen uit in heel Europa. Eerst volgen Denemarken (1993), Polen (1996), Duitsland (2001), Oostenrijk (2002), Nederland (2003), Frankrijk (2004) en uiteindelijk ook België en Luxemburg (2006). In 2010 heeft Euroflorist eFlorist overgenomen, een bedrijf dat al sinds 1947 bloemen bezorgd in Groot-Brittannië.
2005 - het Euroflorist onlineplatform wint Award
In 2005 ontvangt Euroflorist de Microsoft .NET Award voor het meest moderne e-commerce platform in Europa. Op de website kunnen klanten niet alleen bloemen bestellen, maar ook een agenda bijhouden waardoor zij belangrijkste gelegenheden om bloemen te sturen niet zullen vergeten.
2007 - Euroflorist viert haar 25 jarig bestaan met 1500 bloemisten
Euroflorist viert haar 25 jarige succesvolle bestaan in Barcelona met 1500 bloemisten uit het netwerk. In Barcelona worden de gasten onder andere verrast met een bloemenshow en geïnspireerd door de fameuze floral designers Gregor Lersch en Klaus Wagener met hun mooie creaties.
2012 - Euroflorist viert haar 30 jarig bestaan met nieuwe logo
Niet alleen bestaat Euroflorist 30 jaar, maar ook wordt het logo in een nieuw jasje gestoken. Een nieuw logo met een modernere uitstraling en daarnaast laat het logo precies zien waar het om gaat bij Euroflorist. Een bloem & een vogel: wij bezorgen uw fleurige boodschap!
...en de ondernemersdrift is er nog steeds!
Sinds 1982 hebben we wereldwijd 41 miljoen boeketten geleverd en daarmee miljoenen mensen blij gemaakt.
Hoewel we een succesvol bedrijf zijn, hebben we de ondernemersdrift nog altijd in ons. Iedere dag werken wij hard om verwachtingen van klanten en bloemisten te overtreffen met bloemen, waar en wanneer u maar wilt.
2021 - Nieuwe CEO Magnus Silfverberg
Het investeerdersconsortium Euroflorist 2.0 AB heeft gezamenlijk Euroflorist in zijn geheel overgenomen. Magnus Silfverberg neemt na de overname de positie van CEO over. De huidige CEO Per Lindsjö verlaat het bedrijf. Onder Per Lindsjö's leiding is Euroflorist erin geslaagd een groeiend en winstgevend bedrijf op te bouwen. Het consortium van investeerders zal vanuit een langetermijnperspectief in Euroflorist investeren met als doel het bedrijf nog verder uit te bouwen.